آرام

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۰ آبان ۹۶، ۱۴:۲۹ - جنابــــــــ دچار
    عجب...
  • ۲۱ مرداد ۹۶، ۱۰:۳۴ - دُچــــ ــــار
    +

 

بایدها و نبایدهای یک تشکیلات موفق انقلابی

 

 «مسئولان دائماً خود را رصد کنند: احتمال خطا و آسیب پذیری در همه جا وجود دارد. یک وظیفهء عمدهء همهء مسئولان سازمان در بخش های مختلف این است که دائماً خود را رصد کنند؛ خطاهای خودشان را شناسایی و اصلاح کنند و از خطاهای گذشته عبرت بگیرند. ما همه موظف به این کار هستیم». (بیانات در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری، 31/06/1383)

 

تشکل ها در جامعه ی اسلامی می توانند در تحکیم ارتباط بین امام و امت و تسهیل پیاده سازی اهداف نظام در سطح جامعه و ارتقاء سطح ولایت پذیری آحد امت نقش آفرین باشند و به عبارتی می توان گفت در جامعه ی اسلامی، تشکیلات، استحکام بخش نظام اسلامی است.

 

اگر اسلام در صدد ایجاد حکومت عدل الهی می باشد و در این راه به ناچار باید با حکام طاغوت و ظلم و جور بجنگد، این کار با پراکندگی و کارهای انفرادی امکان پذیر نیست و نخواهد بود. و مبارزه در راه حاکمیت جهانی اسلام و از بین بردن سلطه ی کفر و الحاد و شرک و نفاق، و ظلم و جور استکبار، نیاز به تشکیلات و سازماندهی و ارتباطات مخفی و علنی، و برنامه ریزی برای این مبارزه، و تجهیز قوا و وسایل مبارزه دارد، و همچنین باید برای رهبری جامعه و مدیریت به تربیت افراد پرداخت که این کار نیز به بهترین وجه در تشکیلات میسر خواهد بود.

در خشت سوم، چند نکته قابل توجه است:

1- تشکل ها به مثابه پل ارتباطی امام و امت هستند

2- تشکل ها تسهیل کننده  محقق شدن اهداف نظام در جامعه هستند

3- تشکل ها بهترین پایگاه برای برنامه ریزی های نظام و تجهیز شدن دربرابر استکبار دارد.

با توجه به نکات فوق باید اندیشید در حوزه فرهنگی برای نمونه، نظام به اهداف فوق دست نیافته است. چرا؟! آیا تشکیلاتی عمل نکردن مسئولان این عرصه یکی از علتهای اصلی نیست! آیا پراکنده کاری و حتی عدم تحمل خودی ها علت نابسامانی حوزه فرهنگی کشور به شمار نمی رود!

و مهم تر از همه آنکه مسئولان پیش از رصد فضای بیرون به رصد درون بپردازند و خطاهای خود را اصلاح کنند.

نظرات  (۱)

میشه بیشتر توضیح بدید؟
اگرم میشه کد امنیتی رو بردارید
کسی نظز اسپم نمیده
پاسخ:
دنبال چه توضیحی هستید!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی