آرام

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۰ آبان ۹۶، ۱۴:۲۹ - جنابــــــــ دچار
    عجب...
  • ۲۱ مرداد ۹۶، ۱۰:۳۴ - دُچــــ ــــار
    +

گزیده هایی از «وقتی مهتاب گم شد»:

 

رفیقی داشتم که می گفت: «اینجا ـ جزیزه مجنون ـ جای دیوانه هاست. دیوانه هایی که عاشقند. عاشقانی که می خواهند از راه میان بُر به خدا برسند. (ص9)

 

یکی از رادیو شنیده بود که بنی صدر از سِمت فرماندهی کل قوا عزل شده است و مجلس شورای اسلامی به بی کفایتی سیاسی او به عنوان رئیس جمهور رأی داده است. از بنی صدر چیزی نمی دانستم الّا دردودل هایی که همان ارتشی مؤمن و انقلابی لابلای مباحث آموزشی برای ما از تفکر غلط او در اداره جنگ کرد. (ص 62)

 

لابلای خواندن ها «عملیات بیت المقدس، ازادی خرمشهر، شهید شهبازی، شهید وزوایی (که عکسش نزدیک متروی طالقانی هر روز برایم هشداری است که چه کرده ام بازای خون های ریخته شده شان!!)، و حبیب مظاهری» من را یاد فیلم چ و ایستاده در غبار می اندازد.

 

کوله پشتی مجید بهرامچی پیش من بود. رفتم دفتر یادداشت او را باز کردم. بالای دفتر نوشته بود مراقبه و محاسبه. او گفتار و کردار هر روزش را توی دفتر می نوشت و زیر خطاها و مکروهات خود خط می کشید. جایی نوشته بود دیشب نمازم با حضور قلب نبود، آن را اعاده کنم. (ص 253)

و حضور قلب در نمازهای آرام کجاست!؟

 

علی چیت سازیان: کلید اطلاعات عملیات شجاعت و هوش است. شجاعت بدون سرمایه ایمان هم فایده ندارد. ایمان هم با معرفت به خدا و ولایت ائمه اطهار حاصل می شود. بلدچی که اهل نماز اول وقت نیست در شناسایی به مقصد نمی رسد و اگر هم برسد بی پشتوانه جنگیده است. (ص 274)

مدیران فرهنگی ما شجاعت دارند! یا هوش! یا سرمایه! یا معرفت!

شاید بی پشتوانه می جنگند که فرهنگ ما امروز می لنگد!!

 

اساس تخریب، تخریب هوای نفس است. (ص 454)

 

از این همه، آرام اگر تخریبچی هوای نفس اش شود، با پشتوانه جنگیده است. خدایا مددی!

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی